크리스탈 타로 영문 해설과 한글 번역
Crystal Tarot Manual(2004 Copyright Lo Scarabeo)
크리스탈 타로 영문 해설과 내용은 Lo Scarabeo 사에 저작권이 있으며,
한글 번역은 지햇이 했습니다. 한글 번역에서 보이는 문제는
athena91.tistory.com 으로 가감없이 의견을 주시면 참고하겠습니다.
(다른 곳으로 옮기시는 것과 참고하시는 것은 상관 없으나, 수정될 수 있도록 본 출처를 꼭 함께 옮겨주세요)
The Suggestion of the Image
The softness of the drawing is immediately obvious in the archetypal figures painted by Elisabetta Trevisan. Approaching and accepting the symbolism of this deck is truly impossible without recognizing the influence of the Liberty style.
Before providing allegorical elements, the drawings of the Crystal Tarot offer an atmosphere, a sequence of sensations which are communicated to the reader through observation of each card.
The Arcana seem to travel in a cocoon-like peaceful universe without loud noises or sudden movements where each figure is permeated by extreme gentleness, comprehension, and consuming melancholy. The image is like poetry in this deck: to use and interpret it, we must trust our inner poetry.
그림에 대한 시사
그림의 부드러움은 엘리자베타 트레비잔이 그린 전형적인 형상으로 당장에 이해할 수 있다. 이 덱의 상징에 접근하고 받아들이는 것은 Liberty style의 영향에 대한 이해 없이는 진정 불가능하다.
풍유의 요소를 제공하기 전에, 크리스탈 타로의 그림은 분위기를 제공한다, 즉 각각의 카드를 관찰함을 통해 타로리더에게 전달되는 일련의 감흥을 제공한다.
이 카드는 시끄러운 소음이나 갑작스러운 움직임 없이 각각의 모습이 극도의 온화함과 이해 또는 강렬한 우울감에 스며들게 되는 누에고치 같은 평화로운 우주를 여행하는 것처럼 보인다.
The Crystal Tarot is inspired by Gustav Klimt(1862-1918), a Viennese painter who was one of the greatest leaders of the artistic cultural movement known as Liberty, Art Nouveau, or Secession. When he painted “Beethoven Frieze” in 1902, Klimt tried to describe the intentions of his work and its symbolic language. He spoke of “the suffering of the human race” and “the external and inner forces which move man to fight for happiness”. “The desire for happiness finds solace in poetry. The arts lead us to the ideal realm where we can find absolute peace, absolute love. Joy, that wonderful divine spark. This kiss to the entire world”.
The Crystal Tarot shares this viewpoint that is so in tune with the nature of tarots.
Together with a will (the Cartomant’s) capable of understanding and directing the latent force of their symbols, they permit creating a connection with the emotional tensions, existential states, and intangible realities which make up the inner being of every individual.
크리스탈 타로는 구스타프 클림트에게 영감을 받았다. 구스타프 클림트는 자유정신, 아르누보 혹은 분리운동 등으로 잘 알려진 미술 문화 운동의 선도자 중 하나로 빈풍의 화가이다. 그가 1902년 베토벤 프리즈를 그렸을 때, 클림트는 그의 작업 의도와 그림의 상징 언어를 묘사하고자 노력했다. 그는 “인류의 고통”과 “사람이 행복을 위해 싸우도록 만드는 외부적인 힘과 내적인 힘”에 대해 말했다. “행복을 위한 욕망은 시에서 위안을 얻을 수 있다. 예술은 우리를 우리가 완전한 평화와 절대적인 사랑을 찾아낼 수 있는 이상적인 영역으로 이끈다. 불가사의한 신의 불꽃과 같은 환희가 그곳에 있다. 예술, 그것은 전체 세계에 입 맞추는 것이다”.
크리스탈 타로는 타로의 본질에 화합해 이 입장에 대해 공유한다.
상징들에 숨어있는 참뜻을 이해하고 전달하는 데 유능한 타로리더의 의지와 함께, 타로는 정서적인 긴장감과 존재론적 실상, 그리고 모든 개개인의 내적 자아를 형성하는 뭐라고 꼬집어 말할 수 없는 현실의 결합을 만드는 것을 가능하게 한다.
The Nature of Tarots
Without a doubt, everyone who will use the Crystal Tarot already has an idea about what tarots are and how they should be used. Nevertheless, it must be remembered that that the tarots are not just one thing. They have been something different over time for each person. The nature of the tarots lies exactly in this variety.
From a historical point of view, the tarots date back to the ⅩⅤ century in Italy and then spread to France and the rest of Europe. In spite of repeated attempts (especially the theories that date tarots back to ancient Egypt), evidence of the existence of tarots has never been found before that time. Originally, tarots were exclusively a game of skill and luck with rules in many ways similar to modern Bridge (even if simpler). Only during the ⅩⅧ century was a clear esoteric meaning attributed to the tarots. Since then the tarot tradition has considerably expanded thanks to generations of cartomants, philosophers, and esoterists. Being forced to summarize due to limited space, it can be said that today tarots are considered as mirroring the soul: a symbolic language which allows existential concepts of our being to be expressed and communicated and obviously analyzed and brought to light. If this seems to be an obscure concept in writing, anyone who has read tarots will soon understand what we mean.
타로의 본질
의심할 여지 없이, 크리스탈 타로를 사용할 모든 사람은 타로가 무엇이고 어떻게 사용하는지에 대해 이미 생각을 하고 있다. 하지만, 타로가 꼭 점을 보기 위한 것이 아님을 기억해야만 한다. 타로는 각각의 사람들에게 맞게 시간이 지날 수록 달라지는 무언가이다. 정확하게 타로의 본질은 이만러한 다양성에 있는 것이다.
역사적인 관점에서, 타로는 15세기 이탈리아로 거슬러 올라가고 그 후 프랑스와 유럽의 나머지 국가로 퍼져갔다. 여러 시도(특히 타로가 이집트로 거슬러 올라간다는 가설)가 되풀이되었음에도 타로가 이 전에 존재했다는 증거를 찾을 수 없었다. 원래, 타로는 전적으로 현대의 브릿지가 게임과 여러모로 비슷한(더 단순할지라도) 규칙을 갖은 기술과 운의 게임이었다. 오직 18세기에 분명하고 심원한 목적을 타로가 가지고 있다고 생각했다. 타로 전통이 생긴 그 무렵 이후 지금까지 여러 세대에 걸친 타로리더, 철학자, 신비론자 덕분에 매우 확대되었다. 제한된 지면 탓에 요약해야만 했기에, 오늘날 타로는 (우리의 존재론적 관념이 표현되고 전달되며 명백히 분석되고 백일하에 드러나는 것을 가능하게 하는 상징언어로서) 영혼을 비추는 거울과 같다고 말할 수 있다. 글로 설명하기 불명료한 관념을 타로로 보여주면, 타로를 읽는 모든 사람이 무엇을 의미하는지 수월하게 이해할 수 있게 된다.
'인생후기 > 타로카드 리더' 카테고리의 다른 글
타로카드 공부법 모음 (0) | 2024.08.10 |
---|---|
준비하기. 로자 숫자에 익숙해지기 (0) | 2015.05.10 |
타로를 시작하려고 합니다 (4) | 2015.05.08 |
댓글
이 글 공유하기
다른 글
-
타로카드 공부법 모음
타로카드 공부법 모음
2024.08.10 -
준비하기. 로자 숫자에 익숙해지기
준비하기. 로자 숫자에 익숙해지기
2015.05.10 -
타로를 시작하려고 합니다
타로를 시작하려고 합니다
2015.05.08
댓글을 사용할 수 없습니다.